sâmbătă, 2 aprilie 2011

Sunt nebun, un nebun sunt!


Sunt nebun, un nebun sunt! 

Vai, ce trist e să fii nebun, nu? E o dramă atât de dramatică!  Cât de ciudat e să se creadă despre tine că ești un nebun.
Nebun!
Și când te gândești că toți cei care îți surprind această diformitate, sunt atât de sănătoși, atât de normali!
Groaznic și ciudat e să nu faci parte din banala uniformizare, unde toți, aproape, fraternizează laconic. 
Aceleași idealuri, tunsori; același mers, orgasm, gust; aceeași religie.
”O, da! Doamne, cum dracu', aceeași religie !” ... nu eu am spus asta, dar atât de mult îi subscriu.
Acuz o permanentă stare de vomă, când vine vorba despre unica, cea mai dreaptă și adevărată, extrem de strămoșească, științific și istoric-documentată, tradițională, recunoscută și beatificată religie.
Iar!
Iar acest buchet ofilit de sintagme, aruncat în conștiința bietului homo religiosus - realmente debusolat de torentele argumentativ-doctrinale și avalanșele mass-media prin care fiecare, fiecare curs doctrinal,  după o schemă relativ simplă,  cu iz publicitar - Noi suntem Adevărata Biserică -  predă lecții de eternitate.
Dar eu sunt un nebun. 
Cum să pretind că înteleg toate acestea? 
Circ ieftin, dar mistic.
Plurisemantica unui crez, desfide credinciosul - nebunul!

Sunt nebun, un nebun sunt.
Singurul exemplu de societate teocratică nu are sorginte terestră. Dovadă e cerul. 
Când văd fețe preoțești prin guvern, pur și simplu, mă cutremur. 
Ce fel de nație proastă și involuată suntem? 
Nu a fost Evul-Mediu suficient de convingător că Religie + Politică = Moarte ?!
Dar eu sunt un nebun.

Ferește-mă de oamenii sănătoși, Doamne!



2 comentarii:

  1. Este trist pentru că nebunul înceacă să cupridă ceva infinit în ceva finit, să cuprindă cerul în capul său și ceea ce explodează este tocmai capul său.
    Nebunul (maniacul) este cel mai rațional om, el vede în toate o legătură și are impresia că unii au ceva cu el. Dacă nebunul ar putea să fie doar pentru o clipă nepăsător, ar deveni sănătos.”
    ”Nebunul nu este omul care și-a pierdut rațiunea. Nebunul este cel care a pierdut tot în afară de rațiune.”
    ”Marile spirite sunt deseori de-aproape înrudite cu nebunia”

    Și eu, dacă nu aș accepta și misticismul, aș fi nebună. Îmi doresc ca dincolo de rațiune să cred, fără a întelege, lucrurile care nu se văd.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nebunul tau -> geniul lui Eminescu !

    RăspundețiȘtergere