joi, 9 septembrie 2010

Epistola către Cre(ş)tini

Termenii Creştinism şi Cretinism, sunt eminamente antinomici, dar, în condiţii speciale, devin complementari.
Ia să disecăm noi un pic treaba asta.
 Tătă lumea o auzât de Cruciade, de Răzbeluri sfinte,no?
Cât de cre(ş)tin trebuie să fii încât să poţi ucide în numele lui D-zeu?
Evul Mediu. 
Biserica a emis o bulă (act oficial) prin care toţi cei care aveau un alt crez, altul decât cel in vogue, urmau să fie arşi pe rug. Zis şi făcut! 
S-au făcut"grătare" în toată Europa.
Oamenii au ars, biserica a propăşit!
Care este diferenţa, aşa, la prima vista, dintre piromanii: Nero, Papa Y al X-ulea şi Hitler?
Îmi trec prin minte câteva răspunsuri laser, dar iată şi răspunsul corect:  NICIUNA!
Teoria liberului arbitru, anterioară bisericii, practic vorbind, a fost - şi încă este - călcată în picioare de lideri religioşi, mai întâi, iar apoi de masele slugarnice, credincioşii copy-paste.
Cu ce tupeu "ev-mediuist" îmi parlamentezi tu mie, cum că: ortodocsii sunt mai buni decât catolicii, catolicii decât musulmanii, musulmanii decât martorii lui Yehova, martorii decât hinduşii, hinduşii decât baptiştii, baptiştii decât evreii, evreii decât etc-iştii ...şi numai decât!?!
Libertatea Religioasa nu e o glumă, ci un drept.
Alo, d-lor mistici-mistificaori cu specializarea homo religiosus, mai îndobitociţi mult sărmanul vulg?
Mai mult, deloc nou, trend-ul (neo)protestanţilor e: " Vai, dacă nu s-a întors la D-zeu [ în traducere, dacă nu s-a (po)căit de păcate], nu va avea parte de Împărăţia Cerurilor!". 
Aşa este! Dar de unde ştim noi, cu adevărat, ce ascunde inima unui om?
Cu ce drept inventariem suflete, când D-zeu Însuşi a declarat că " ... omul se uita la ceea ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima ...." (1 Sam 16:7 ) ..?!
Dacă El există, eu nu sunt ateu!
Şi pentru că tot există, lasă-mă să-L descopăr şi să-L înteleg singur, iar apoi povestim.
Lasă-mă să agreez biserica aleasă de mine şi nu de tine sau de strămoşii strămoşilor.
Teza liberului arbitru oxigenează mintea! 
Doar oamenii sunt mulţi...Dumnezeu e Unul singur. 

Cogito ergo sum!  ( Descartes ) 
Gândesc, deci exist!

2 comentarii:

  1. Dragul meu... vezi tu ... treaba asta cu "Dumnezeu e unul singur..." , "noi suntem multi..." nu e ca atunci cand amandoi am canta... sa zic asa... Don Giovanni numai ca eu in italiana (asa cum trebuie) si tu, in germana. Ci, mai degraba e ca atunci cand amandoi am canta un Requiem, eu de Mozart si tu de Dvorak.

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutare Dom' Prof!

    Acum boboc de facultate, Tiby, aici. Îmi place noul loc personal de înşirare a gândurilor, mai ales că e în proză :D

    Apropo, +1 pentru [i]open-mindedness[/i]. Când e timp de filosofat pe tema asta, count me in.

    --

    Da, puteam să scriu asta şi pe mess, dar...

    RăspundețiȘtergere